Aby nám nebylo smutno...

Téměř každý rok se podařilo udělat i nějaké setkání během roku. Většinou formou potáborové afterparty, kde jsme si promítli fotky, zahráli nějaké hry a zavzpomínali na tábor. Krom schůzek vedoucích na domlouvání tábora se účastníci potkávali jen v budovách Bigy, či při jiných náhodných příležitostech.

Od roku 2017 bychom se chtěli lépe zaměřit právě i na to, aby se všichni účastníci měli možnost setkat i během roku. Budeme proto pravidelně, alespoň jednou za měsíc, pořádat nějakou akci.

Afterparty v Opatově

Vyrazili jsme z autobusového nádraží v Brně směr Opatov. Cesta byla celkem dlouhá ale i tak jsme se bavili. Večer jsme se navečeřeli a šli hrát parodii na městečko Palermo. Byl to účel, jak nás zabavit aby mohli vedoucí nachystat noční hru. Chodili jsme ve skupinkách po 2. Vše bylo o orientaci v Opatově a okolí a také tam bylo hodně těžkých šifer. Byla to vytoužená noční hra už od tábora. Ráno jsme měli pozdější budíček a příjemnou společnou snídani. Odpoledne jsme šli hrát hry do lesa. Museli jsme se naučit nazpaměť básničku Hablafuňa Estrel 102 ichtyol osmos kufru ňác tatrus bác kufrom kufrom kufrom. Byla to hodně dobrá hra. Večer jsme zase hráli hry a potom ráno jsme šli do kostela. Tam jsme dostali vynadáno, že málo zpíváme a že to musíme do příště zlepšit. Po obědě jsme odjeli směr Brno. Tam jsme se museli rozloučit. Bylo super se takhle vidět s ostatními, i když tam nebyli všichni, tak to bylo super.

Katka Strejčková, 4. - 6. 10. 2019

Moravským krasem

V sobotu 1. 12. 2019 jsme vyrazili na vycházku Moravským krasem. Sraz jsme si dali na "Hlaváku",kde se nás sešlo asi 10, dojeli jsme do Sloupu a odtud se vydali údolíčkem, které bylo přeplněné menšími jeskyněmi, dorazili až do k Macoše a poté dále kolem Skalního mlýna až do Blanska. Cestou byla krapet zima, ale nezmrzli jsme, zakončili jsme výlet v cukrárně a do Brna jsme nakonec přijeli o dvě hodiny dříve, než bylo v plánu.

1. 12. 2019

Afterparty v Podivíně

20. - 21. 10., přibližně tři měsíce po letním táboře, se uskutečnila opatovácká afterparty v Podivíně. Celá akce odstartovala v Brně, odkud jsme se vlakem přesunuli do Břeclavi - odtud jsme potom podnikli výšlap do Podivína. Cestou jsme hráli hry a společně vzpomínali na zážitky z tábora. Ještě více nostalgie se dostavilo na faře v Podivíně, kde jsme si prohlédli fotky z tábora. Když už toho vzpomínání bylo dost, vyrazili jsme do lesa, kde jsme si zahráli velmi akční a náročnou hru. Po návratu na faru jsme se navečeřeli a zazpívali si u táboráku. Unavení, ale spokojení jsme se pak na půdě fary uložili. Ráno jsme se nasnídali a vlakem jsme se vrátili do Brna.

Radek Vaníček, 21. 10. 2018

Víkendovka v Měříně

O víkendu z 9. na 11. března jsme jeli na faru do Měřína. Výlet začal srazem v pátek odpoledne na autobusovém nádraží, kde jsme se sešli a nastoupili do autobusu mířícího do Měřína. Po dlouhé jízdě jsme se nastěhovali do tamní fary. Fara byla nově rekonstruovaná, velká, prostorná a ještě k tomu zde byl funkční pink-pongový stůl a fotbálek. Po vybalení našich věcí jsme se navečeřeli výborných těstovin a poté jsme hráli spoustu zábavných her až do noci. Další den jsme se vydali za Měřínské JZD do lesa, kde jsme hráli hru, a pak jsme se vydali přes zablácené cesty a mokrá pole na malý výlet. Sice jsme měli (ne všichni - ale já jo) mokro v botách, ale to nevadilo, protože nám to přes poledne uschlo. Na oběd jsme měli bramborový guláš (který jsme dojídali i na večeři). Po poledním klidu jsme šli ven, kde jsme hráli různé hry (například hra s čísly na čelech nebo zapikávačka). Sobotní večer jsme se dívali na film: Rrrrrrrrrrrr. V neděli ráno jsme uklízeli faru a pak šli na mši do tamějšího kostela. Po mši svaté jsme jeli zpátky do Brna, kde jsme se rozloučili.

Jeník Severa, 11.3. 2018

Výlet kolem přehrady

V sobotu 27. ledna jsme šli na výlet kolem brněnské přehrady. Nakonec se nás sešlo víc než jsem čekala a dokonce se za námi přišla na chvilku podívat i Lidka, bývalá vedoucí. Taky tu bylo hodně děcek, které jsem od tábora neviděla, a tak bylo super si po tak dlouhé době pokecat. Cestou jsme hráli různé hry jako třeba Sudý nebo lichý, Najdi si svůj strom nebo pantomimické hádání přísloví. U hradu Veveří jsme se mohli rozhodnout, jestli chceme pokračovat nebo už jet domů. Většina z nás naštěstí zůstala a cestu jsme ukončili až ve Veverské Bítýšce, odkud jsme jeli autobusem do Brna. Výlet byl vážně super, a doufám, že se zase brzy sejdeme

Anežka Brzobohatá, 27. 1. 2018

Víkendovka v Buchlovských kopcích

Hned v prvním prosincovém víkendu jsme se vydali společně prožít pár dní na chalupě ve Starých Hutích. První večer jsme si zahráli aktivity a pak si dlouho do večera povídali. V sobotu jsme se vydali za chalupu jezdit na pytlích. Mokré oblečení jsme si poté usušili na kamnech, které se snažily celou budovu vytopit. Večer jsme už šli jen na malou procházku kolem vísky. V neděli jsme uklidili a po společné soukromé mši opět nasedli do autobusu a vydali se na cestu zpět.

1. - 3. 12. 2017

Výlet do Trenckovy rokle

Náš výlet začal brzy ráno, když jsme nasedali na vlak směr Tišnov. Naše dvacetikilometrová túra byla naplánovaná na 28. října, tak jsme si hned na začátku něco řekli o tomto výročí. Cesta vedla krásnou přírodou, a tak nám ani nepřišla moc dlouhá. Za chůze jsme si vyměnili novinky a pěkně si popovídali. V polovině cesty jsme si dali oběd v Trenckově rokli a prohlédli si vodopády. I přes časté výstupy do kopce jsme nasadili rychlé tempo a došli jsme na nádraží trochu dřív. Alespoň jsme si stihli zahrát pár her než nám přijel vlak a my vyrazili na cestu zpět domů. Celý výlet se mi moc líbil a už se těším na další akci.

Anička Kunčáková, 28. 10. 2017

Brigáda na faře

Na podzim roku 2014 se nám podařilo domluvit se a jet udělat na faru pořádný úklid. Bylo třeba umýt okna, utřít prach, vymést pavučiny, vyprášit matrace a vyházet nepotřebné věci. Dvě místnosti jsme celkově reorganizovali, aby lépe posloužily uživatelům fary. Kromě toho jsme se pustili do drobnějších prací.

Po večerech jsme odpočívali při hrách, filmové projekci či stolním tenise. A čas byl tradičně i na věci duchovní - při pátečním půstu, zamyšleních o Božích karikaturách a "bezmyšlenkovité" modlitbě, a na závěr při dušičkové mši svaté, kterou jsme doprovázeli zpěvem.